Gilla

tisdag 25 september 2012

Reflektioner

Inne på mitt kontor på jobbet hänger en bild på klacken, en annan bild på ett firande IFK Göteborg där Tobias Hysén är lycklig. Jag har även den stora postern där reklam görs för den fula, rosa bortatröjan. Jag vet faktiskt inte varför jag har den uppe, varenda gång jag ser den tänker jag "fan vad jag hoppas att vi byter ut den till nästa säsong". Men Blåvitt är Blåvitt, även i de fall då de är rosa, så därför har den fått hänga kvar.

När jag nu studerar den lite närmare så lägger jag märke till att det är en bild på Tobias Sana, Sebastian Eriksson och Stefan Selakovic tillsammans. Två av dessa tre herrar har nu lämnat mitt IFK Göteborg, och det börjar bli allt mer klart för mig att Stefan
Selakovic kanske inte får förlängt kontrakt efter den här säsongen.

Stefan Selakovicccccc, Sella, Sveriges grinigaste fotbollsspelare på planen och med det mest genuina och underbara leendet utanför densamma. Spelartypen vi älskar att ha i vårat lag, spelartypen andra lags spelare och supportrar älskar att hata.

När jag tänker på Selakovic så tänker jag även på när han kom, anfallaren Selakovic, den gamla skyttekungen. Herre min je vad han missade! Han skolades sedermera om till yttermittfältare och blev assistkung Selakovic. På bilden under Sana, Eriksson och Selakovic ser jag återigen Tobias Hysén, den lyckliga Tobias Hysén. Det är inte lätt att låta bli att börja dra paralleller - skyttekungen Hysén har öst in mål för oss fram till denna säsong, där han i match efter matcher bränt helt osannolika lägen. Tobias Hysén har under de senare matcherna spelat som yttermittfältare..

Vad jag vill komma till mitt i allt detta dravel, det är att jag kommer sakna Stefan Selakovic något otroligt mycket om han inte får förlängt, även om han uppenbart inte hålla samma klass som tidigare. Han förtjänar att och bör få avsluta sin karriär i den blåvita tröjan. Vad gäller Hysén tror jag inte att han på sikt kommer fortsätta på ytterkanten, han kommer att hitta rätt igen. Jag tvivlar inte på att den lycklige Tobias Hysén kommer tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar