Gilla

tisdag 25 september 2012

13 mellanår och 1 SM-guld

Hejsan!

Jag har visserligen redan hunnit publicera ett inlägg, men jag tänkte här och nu berätta lite om vem jag är och varför jag har startat den här bloggen.

Jag är idag ungefär 22 år gammal och jag började hålla på Blåvitt runt säsongen -97 någon gång, vilket som bekant var det första i raden av väldigt många mellanår. Det skulle alltså dröja 10 år tills jag fick uppleva mitt första, och hittills enda SM-guld. Jag vill bara poängtera detta, jag är en mellanårssupporter, trots att jag håller på Sveriges mest framgångsrika fotbollsklubb. Jag går runt och drömmer om fornstora dagar, 80-talets UEFA  Cup-framgångar och 90-talets tokdominans och Champions League-äventyr - dagar som jag aldrig har upplevt.

Frågar du mig vad jag förknippar Roger Gustavsson med blir det inget tal om guld eller Champions League, utan snarare "tja, det var ju han som tog över efter Stefan Lundin katastrofsäsongen 2002 där vi var tvungna att kvala oss kvar mot Frölunda". Nä, min generation är inte bortskämd precis.

Jag har startat den här bloggen för att jag tycker om att skriva och för att jag bryr mig väldigt mycket om IFK Göteborg, jag har bara aldrig fått tummen ur röven att göra något åt det. Detta är resultatet, välkomna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar