Gilla

fredag 28 september 2012

Dagen efter

Jävlar vilken underbar känsla! När Gerzics underbara jävla frispark tar i den förbannade stolpen ser jag bara hur ännu en otrolig målchans, precis som så många andra den här säsongen, är på väg att rinna iväg från oss. Men då, mitt i all besvikelse, ser jag Hannes Killer Stiller göra det han är allra bäst på - bara mosa in bolljäveln! Det jag ser är ett annat Blåvitt än det vi fått se under våren, nu jävlar kämpar och sliter vi för varenda millimeter, och framför allt, bolljäveln studsar äntligen våran väg.

För att vara på det klara; Jakob Johansson ska egentligen inte ha frispark, och Hannes Stiller är troligtvis offside. Men jag minns inledningen på den här säsongen, jag minns matcherna mot bland annat IFK Norrköping och Örebro. Mot Örebro avgör Hannes Stiller på stopptid, men en linjedomare med uppenbara synproblem höjer grovt felaktigt flaggan för offside. Jag minns mitt i alla dessa rena domarskandaler hur alla andra försökte snacka bort det med "under en säsong så jämnar sådant ut sig", jag minns hur jag inte köpte det resonemanget för fem öre. Men nu måste jag medge att jag kan känna att rättvisans vindar börjar blåsa åt rätt håll.

Angående Logi Valgardsson som får ta emot ruskigt mycket kritik match efter match, så måste jag säga att han faktiskt skötte sig ganska så bra defensivt igår, trots att han som vanligt missbedömer en del situationer och går bort sig en del. Passningsspelet är dock fortfarande under all kritik från vår gode Logi.

Jag skrev om Tobias Hysén här angående hans förmåga att göra mål. 1-1-målet igår är ett klassiskt Hysén-mål i allra högsta grad; löpningen, farten och det kliniska avslutet. Det är ett sånt mål som ser ut att gå per automatik, från en förprogrammerad, felfri målmaskin. I tidigare nämnda inlägg skrev jag "vad gäller Hysén tror jag inte att han på sikt kommer fortsätta på ytterkanten, han kommer att hitta rätt igen. Jag tvivlar inte på att den lycklige Tobias Hysén kommer tillbaka." Jag tror nog att vi fick se honom igen igår.

Avslutningsvis så har jag bara en hälsning till guldkandidaterna. När vi slog Elfsborg tackade Häcken, Malmö och AIK oss, efter igår så tackar de, förutom Malmö förstås, oss för hjälpen igen. Det ni inte verkar förstå är att ni har inget att tacka oss för, vi tänker nämligen göra samma sak med Häcken och AIK. Ni får helt enkelt klara er själva!

Hur vi ska slå Häcken och AIK? Det är väl ganska enkelt? Släpp in ett jävligt tidigt mål, sedan så vänder vi och vinner med 2-1.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar